Kenia! een korte samenvatting over hoe en wat - Reisverslag uit Houten, Nederland van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu Kenia! een korte samenvatting over hoe en wat - Reisverslag uit Houten, Nederland van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu

Kenia! een korte samenvatting over hoe en wat

Door: annalieke

Blijf op de hoogte en volg Anna-Lieke

03 Januari 2012 | Nederland, Houten

Ja en dan hoor je in de klas dat er stage gelopen kan worden in Kenia.. Wohw,ik roep al jaren dat ik zo graag naar zoon land wil en helpen bij de kinderen. Nou ik me ingeschreven, hoorde ik dat er een assessment dag komt, van de 12 leerlingen mogen er 7 heen. Ja later hoor ik dat ik er heen mag! 7 Leerlingen van het ROC en 7 leerlingen van het KW1C! Daar kregen we een groepsopdracht een individueel gesprek en moesten we een presentatie geven. Dit was een leuke dag. Binnen een week zouden we de uitslag krijgen op maandag. Nou toen was het maandag, ik kijk de hele dag op me mail maar steeds niks en net voor dat ik ga werken krijg ik een mailtje binnen.....
Het eerste wat er in stond:
Beste Anna-Lieke,
Gefeliciteerd! Je hebt de assessmentdag van VSO met goed gevolg doorlopen en bent geselecteerd om stage te gaan lopen in Kenia.Dat betekent dat je nu een leuke en spannende periode tegemoet gaat, met alle voorbereidingen voor deze stage.

Jaaaaa! En toen ging alles eigenlijk in een sneltrein vaart. In de eerste trainings dag hebben we iedereen leren kennen en kregen we van alles te horen. En het project! Samen met Rens ga ik naar Jombas. Hier zitten kinderen van 4 tot 12 jaar oud. Meer informatie over het project volgt nog.
Vorige week zijn wij met ze 3e naar Den Haag gegaan en hebben we ons visum daar aangevraagd, en na een half uur hadden we hem binnen! Het komt allemaal steeds een stukje dichterbij. Vandaag nog maar 29 dagen!
Dit was dan even de 'korte' samenvatting over hoe en wat..