Het project - Reisverslag uit Houten, Nederland van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu Het project - Reisverslag uit Houten, Nederland van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu

Het project

Door: annalieke

Blijf op de hoogte en volg Anna-Lieke

03 Januari 2012 | Nederland, Houten

Hier wat informatie over het project waar ik heen ga!

Jombas Children’s Home in Malindi.

Jombas children’s home is een huis met vijftien weeskinderen
en kinderen die om een bepaalde reden (even) niet thuis kunnen wonen. Het huis in zijn bestaande vorm is eind 2010 opgericht door father Babu, een pastoor die in zijn werk te maken kreeg met
kinderen in nood. Het huis is gevestigd in een villa die door een lid van de kerkelijke gemeenschap voor dit doel beschikbaar gesteld is. Het huis wordT gerund door een moeder, assistent en een
onderwijzeres. Keniaanse vrijwilligers staan de medewerkers bij geassisteerd door een administrator.
Father Babu bezoekt het huis in zijn vrije tijd.
Het huis bestaat nog niet zo lang, dus er zijn veel ontwikkelingen gaande om het huis tot een plek te maken waar kinderen in een veilige en inspirerende omgeving op kunnen groeien. Het huis heeft een
schooltje waar kleuters en kinderen in de lagere klassen van de basisschool les krijgen.
De klassen zijn open voor kinderen uit de omgeving.
Mogelijkheden voor stagiaires:
o Lesgeven – of assisteren in de school
o Verzorgen van ontspannende activiteiten
o Huiswerkbegeleiding
o Assisteren bij het maken van zorg dossiers
o Maatschappelijk werk (contact zoeken
met familie voor terugkeer)

• 03 Januari 2012 - 10:32

Danny:

Ben super blij voor jou! Ga jou missen :( Dikke kus!

• 17 Januari 2012 - 21:22

Rens Van Der Heijden:

Hee anne-lieke,

Het wordt zeker top! we gaan
    er iets leuks van maken met zun
    allen!

Week 11!

15 April 2012

week nummerr... 10 !

08 April 2012

weer nieuw verslag. week 9!

01 April 2012

week 8. Safari!!!
Anna-Lieke

Als onderdeel van het programma Werk aan de Wereld van mijn ROC en VSO, ga ik voor 3 maanden stage lopen in Kenia. De komende tijd zal ik verslagen en foto’s maken om aan jullie te laten weten hoe het gaat. Ook als ik in Nederland terug ben, ben ik ambassadeur voor wereldburgerschap.

Actief sinds 03 Jan. 2012