eerste 2 stge dagen - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu eerste 2 stge dagen - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu

eerste 2 stge dagen

Door: annalieke

Blijf op de hoogte en volg Anna-Lieke

07 Februari 2012 | Kenia, Watamu

Zondag zijn wij met iedereen van de groep + 4 andere uit Nederland die hier stage lopen naar Malindi geweest. We gingen met ze alle naar het strand, maar richting het strand liepen we langs een arm dorpje. Er kwamen toen ongeveer 35 kinderen achter ons aan gerend die om geld en eten vroegen. Er is ons duidelijk gezegd dat wij niemand geld of eten mogen geven hier omdat je dan eigenlijk iedereen moet geven. Wij gaven dus niks aan de kinderen. Zij hebben alleen wel 20 minuten bij ons gelopen en ze wilden vanalles hebben. Halverwege onze strandwandeling kwamen we koeien tegen, deze waren gewoon losgelaten op het strand. Met de groep hebben wij even wat gedronken, onder het drinken gingen er 6 kinderen ineens trucjes doen, menselijke pyramide en zo. Ze zijn 10 minuten bezig geweest maar toen ze klaar waren gingen ze aan iedereen geld vragen.

6-2 Gister was de eerste stage dat bij Jombas. Op het moment dat wij aan kwamen konden we gaan doen wat we wilden. Op dat moment ben ik bij een klas gaan zitten. In deze klas zaten ongeveer 10 kinderen. Zij kregen Engelse les. Ze hebben eigenlijk één leerkracht te weinig, hierdoor zit altijd een klas alleen. Er stonden 10 regels op het bord en één voor één konden de kinderen naar voren komen en de zinnen woord voor woord voorlezen. Hier stond geen docent bij, de kinderen vonden het erg leuk en wilden graag voor aan staan bij het bord. Om 10 uur kregen de kinderen 20 minuten gym, dan gaan ze allemaal liedjes zingen en hierop bewegen ze dan. Hier na kregen ze pap. Samen met Rens heb ik dit ook geprobeerd, het was alleen niet lekker. Hierna gingen we wat foto’s maken van de kinderen. Volgens mij hebben de kinderen nog nooit een foto camera gezien want ze wilden hem allemaal hebben en drukte overal op. Dit was echt super leuk om te zien. Ze riepen elke keer:’teacher, teacher look!’ en dan gingen ze staan zodat ik een foto kon maken van ze. De kinderen die naast Rens zaten gingen aan zijn been haren plukken dat was ook erg grappig om te zien, alleen vond Rens het wat minder grappig. Na een uur gingen de kinderen liedjes zingen en daarna kregen ze weer nieuw eten. Dit was kool met een soort plak rijst. Op zich was dit nog best lekker. Na het eten gingen de kinderen weer naar de klas. Na een uur wisselde de docenten van klas. Ik ben bij een klas gaan zitten die rekenen hadden. Na een half uur ging de docent weg en heb ik de les overgenomen. De kinderen moesten tot 100 tellen en dit opschrijven, dit moest ik controleren. Een kindje had een eerdere opdracht niet goed gedaan dit waren – sommen. Haar heb ik geholpen. Dit vond ik wel lastig omdat ik dit in het engels moest doen en zij nog niet goed engels kon. Maar na veel oefenen lukte het en kon ze het alleen. Dit was erg leuk om te zien. Op het moment dat de docent terug was en nog wat reken sommen gaf begon er een jongen ineens te huilen. Later hoorde ik wat er aan de hand was. Dit jongen is 1 maand geleden zijn moeder verloren, hierdoor is hij wees geworden. Hier heeft hij het nog erg moeilijk mee wat erg begrijpelijk is natuurlijk. Na het einde van de les zingen de kinderen altijd en daarna gaan er een paar kinderen naar huis en 25 blijven bij het huis omdat ze hier wonen. Hier na heb ik nog geholpen met het afwassen. Er stond een bord met suiker, hier liepen en hoop mieren in maar deze werd gewoon met mieren en al weer terug in de suiker pot gegooid.

7-2 . vandaag was onze tweede
stagedag. Deze dag was erg snel voorbij. Toen ik aankwam ging ik even bij de kleinste kinderen kijken, deze zijn ongeveer 3 jaar. Zij gingen gelijk in mijn broekzak voelen of ik mijn camera weer bij mij had, maar deze had ik niet bij mij. Ik ben toen bij een klas gaan zitten en mog al snel helpen met controleren van wat ze moesten maken. Na het pap eten heb ik voor het eerst echt alleen les mogen geven! Dit vond ik wel spannend. Eerst was het een tekenles dus dat was niet zo moeilijk. Maar hierna moest ik Engelse les geven. Het ging over : yourself. Ik heb toen de kinderen allemaal dingen moeten vragen ( alles staat gelukkig in een boekje ) over hun zelf. Het is alleen wel lastig dat niet alle kinderen even goed engels kunnen. Maar uiteindelijk ging het best goed. Op het moment dat we aan het eten waren zei ik dat het haar van een lerares mooi zat, zij had allemaal vlechtjes in. Voor ik het wist werd er hele tijd aan mijn haar gevoeld en werd er iemand gebeld die mijn haar ook zo kon doen. Een half uur later zat ik op de stoel en werden mijn haren helemaal ingevlochten. Mensen die hier wonen betalen hier maar 50 cent voor maar ik hoorde dat toeristen hier al 10 euro voor moeten betalen. Maar ik hoefde er maar 1 euro voor te betalen! Dit wordt erg goed mijn haar insmeren met zonnebrand! Onderweg terug naar het hotel zat ik samen met Rens in een Matatoe. Normaal zegt nooit iemand wat tegen ons. Maar ze zaten allemaal dat mijn haar heel mooi was en dat ik erg slim leek nu. Dit hebben ze de hele reis gezegd ( 30 minuten )

  • 07 Februari 2012 - 15:40

    Marloes (ROC :):

    Hej Annalieke,

    Super dat je me toegevoegd hebt! Heel erg leuk om je belevenissen nu allemaal een beetje te kunnen volgen... Ben al helemaal jaloers! Al die lieve kindjes, de stranden, de zon... En dat zit hier nu met -8 achter de PC te typen :(

    Geniet ervan!!

  • 07 Februari 2012 - 16:00

    Marjolijn:

    Wat hebben jullie al veel meegemaakt! Ben benieuwd naar je vlechtjes ;-))

  • 07 Februari 2012 - 16:08

    Annemieke:

    Het klinkt heel leuk allemaal! Kun je er van genieten, of is het daarvoor nog te spannend allemaal?

  • 07 Februari 2012 - 16:36

    Opa En Oma:

    Blij zulke leuke berichten te lezen van jou. Geniet. maar van elk moment.

  • 07 Februari 2012 - 17:35

    Dirk Van Leeuwen:

    Ik vind het geweldig !!!! om je zo te volgen.Het was hier afgelopen nacht
    -14 graden!! koud he.

  • 07 Februari 2012 - 21:16

    Barney:

    Leuk iets van je te horen. Zo te lezen wordt je meteen voor de leeuwen geworpen ( er zijn toch leeuwen in Kenia? :-).
    Maar het gaat je goed af!
    Succes verder.

  • 07 Februari 2012 - 21:40

    Paul, Wilmi En Kids:

    We willen natuurlijk je vlechtjes bewonderen! Leuk verslag, ga zo door..

  • 08 Februari 2012 - 09:46

    Esmée:

    Super om al je verhalen te lezen!!! heel veel plezier nog:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Stage in Kenia!

Recente Reisverslagen:

29 April 2012

aller laatste verslag alweer! week 12

22 April 2012

Week 11!

15 April 2012

week nummerr... 10 !

08 April 2012

weer nieuw verslag. week 9!

01 April 2012

week 8. Safari!!!
Anna-Lieke

Als onderdeel van het programma Werk aan de Wereld van mijn ROC en VSO, ga ik voor 3 maanden stage lopen in Kenia. De komende tijd zal ik verslagen en foto’s maken om aan jullie te laten weten hoe het gaat. Ook als ik in Nederland terug ben, ben ik ambassadeur voor wereldburgerschap.

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 63755

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Stage in Kenia!

Landen bezocht: