3e en 4e stage dag. - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu 3e en 4e stage dag. - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu

3e en 4e stage dag.

Door: annalieke

Blijf op de hoogte en volg Anna-Lieke

09 Februari 2012 | Kenia, Watamu

Zo de 4e stagedag zit er al weer op. Vanaf dinsdag heb ik al elke dag les mogen geven. Ik geef de wat jongere kinderen van 6 t/m 10 jaar les. Zij kunnen nog niet goed engels, dit is erg jammer en afentoe lastig om iets uit te leggen. Maar ik heb het veder onwijs naar mijn zin hier. De stage is erg leuk en de kinderen vinden het super leuk dat wij hier zijn. Elke keer worden wij vriendelijk bedankt voor het lesgeven. Alleen zijn er wel een paar verschillen met les geven tussen hier en in nederland:

- Kinderen krijgen les in een schoolbank, net als vroeger.
- Kinderen staan op als ze aan het woord zijn.
- Kinderen worden uitgelachen als ze iets fout doen. De lerares schrijft dan op het bord wat het kind fout gedaan heeft zodat iedereen het kan zien...
- De kinderen doen alles wat de lerares zegt. Als de lerares iets kwijt is gaan de kinderen het zoeken, als zij wat wilt drinken gaat een kindje het halen enzovoort.
- Ze zingen en dansen erg veel.
- Tussen de middag krijgen zij warm eten.

Woensdag hebben wij de kinderen slingertikkertje aan geleerd. Dit was even lastig om uitteleggen maar uiteindelijk is het gelukt. Vandaag hebben wij dit spel weer gedaan, de kinderen vinden het erg leuk!
Na morgen hebben we weer weekend. Wij gaan dan naar het strand en spreken wij af met de andere 2 van de groep.

Ik wil iedereen trouwens nog heel erg bedanken voor het volgen.
Ik vind het super leuk om alle reacties te lezen en te zien dat mensen mij volgen.

  • 09 Februari 2012 - 19:38

    Marjolijn. :

    Wat leuk om de verschillen met Nederland te lezen. En we zijn heel blij dat je het zo naar je zin hebt. groetjes en dikke knuffel.

  • 09 Februari 2012 - 21:37

    Edward:

    Hoi anna,

    Ook vanaf Lunteren houd ik je vorderingen bij. Erg leuk en stoer dat het nu zo leuk gaat. Ik wil nog wel een goede foto zien van je vlechtjes!
    Groetjes van papa

  • 09 Februari 2012 - 21:44

    Paul, Wilmi En Kids:

    Hoi Anna, fijn dat je het erg naar je zin hebt. De eerste week zit er al weer op en zo te horen heb je al een leuke band met de kinderen opgebouwd. We blijven je met veel belangstelling volgen. Geniet lekker van je weekend.

  • 09 Februari 2012 - 22:12

    Nick :

    Echt super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en de kinderen zo blij met jullie zijn!

    Xx Nick

  • 10 Februari 2012 - 07:14

    Barney:

    Leuk he, zo'n ander cultuur meemaken.
    Geniet ervan!

  • 10 Februari 2012 - 07:39

    Annemieke:

    Het is echt heel leuk om alles te lezen wat jij daar doet!
    liefs, Annemieke

  • 10 Februari 2012 - 09:19

    Anneke,moeder Renee:

    Hoi Anna-Lieke,
    Wat leuk om ook jou te volgen!
    Geweldig om te zien hoe super jullie het hebben. Fijn om te merken, dat jullie aanwezigheid er toe doet!!
    Geniet ervan!
    Groeten Anneke

  • 10 Februari 2012 - 10:41

    Susan(vriendin Rens):

    Ha Anne-Lieke,
    Leuk dat ik zo bij iedereen wat kan lezen! Ik volg natuurlijk Rens zijn blog, maar ook leuk om te lezen hoe jij het beschrijft! Echt een supergave ervaring! Ben als (bijna) juf behoorlijk jaloers op jullie haha!:$ Lijkt me heerlijk om les te geven aan zulke gemotiveerde kinderen.:D Ook wel interessant om die verschillen zo te zien!
    Maak er weer wat leuks van samen komend weekend! Geniet van het lekkere weer want dat is hier in Nederland wel anders;) Xxx

  • 10 Februari 2012 - 12:57

    Oma En Opa:

    Lieve Anna-Lieke,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.Volgens ons houden de kinderen ook van een blonde juf met vlechtjes.
    Ook wij willen graag een foto van jou zien MET vlechtjes.
    Liefs van oma en opa

  • 11 Februari 2012 - 09:37

    Kristel:

    Hoi Anna,

    Je stage klinkt echt super! Ik vind het erg leuk om te lezen dat het zo goed gaat en dat je al zo veel leuke nieuwe dingen hebt gezien en meegemaakt. Ben benieuwd naar je volgende verslag en foto's =D
    Xx Kristel

  • 12 Februari 2012 - 18:41

    Kelly R.:

    Hee meis,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal kunt doen met de kinderen, ben toch wel een beetje jaloers hoor als ik het zo hoor haha! Veel plezier en succes verder!

    Liefsxx

  • 14 Februari 2012 - 10:04

    Betty Verheugd:

    Hoi Anna-lieke. Zit op het werk en kijken bij een collega die in Malawi zit dus dacht ga jou ook even opzoeken. En ja gevonden
    Leuk hoor al je verhalen Fijne Tijd nog en ik ga je nu volgen
    Groetjes Betty

  • 15 Februari 2012 - 11:36

    Tessa Oud:

    Erg leuk om te lezen anna, en om die fotos te zien. te schattig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Stage in Kenia!

Recente Reisverslagen:

29 April 2012

aller laatste verslag alweer! week 12

22 April 2012

Week 11!

15 April 2012

week nummerr... 10 !

08 April 2012

weer nieuw verslag. week 9!

01 April 2012

week 8. Safari!!!
Anna-Lieke

Als onderdeel van het programma Werk aan de Wereld van mijn ROC en VSO, ga ik voor 3 maanden stage lopen in Kenia. De komende tijd zal ik verslagen en foto’s maken om aan jullie te laten weten hoe het gaat. Ook als ik in Nederland terug ben, ben ik ambassadeur voor wereldburgerschap.

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1173
Totaal aantal bezoekers 63747

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Stage in Kenia!

Landen bezocht: