weer een week voor bij - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu weer een week voor bij - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu

weer een week voor bij

Door: annalieke

Blijf op de hoogte en volg Anna-Lieke

15 Februari 2012 | Kenia, Watamu

Vandaag ben ik al weer 2 weken weg. Het gaat ontzettend snel allemaal.
Het weekend was lekker rustig. Zaterdag kwamen de andere van onze groep bij ons langs en gingen we naar het strand. Bij het strand aan gekomen was het zo erg eb dat zelfs de bootjes droog stonden. We hebben toen niet kunnen zwemmen. We zijn ergens wat gaan drinken en we zijn nog even op het strand gaan liggen. De mannen waren niet zo slim geweest want die hadden zich niet ingesmeerd. Dit hebben ze de dagen erna goed gemerkt. Zondag hebben wij niet veel gedaan. Samen met Ellen was ik nog naar het strand gegaan maar we zijn er niet lang geweest omdat het nogal warm was.

Maandag begon de stageweek weer. In de ochtend hebben we examens afgenomen en in de middag heb ik sjapaties leren maken! Dit was erg simpel maar leuk en lekker. Het zijn een soort pannenkoeken. Het enige wat er in gaat is: (heel veel) Bloem, olie, water en zout.
Dinsdag was een rustig en leuk dagje. In de ochtend werden weer examens afgenomen. Dit moest ik doen samen met Rens, de kinderen moesten 1 voor 1 engelse woorden voorlezen. In de middag ging ik de nagels van de kinderen lakken. Ik liet het aan een kindje zien en de rest van de kinderen kwamen gelijk allemaal om me heen staan. De kinderen vonden het allemaal erg leuk. Toen wij terug van stage kwamen had Glenn een kokosnoot bij zich, deze ging hij even 'slachten'. Ik heb nu voor het eerst echt verse kokosnoot melk op. Het was zelfs een beetje warm maar erg lekker vond ik het niet. In de avond hebben wij een ananas gegeten die we op de markt hadden gekocht. Voor 1 ananas en 5 bananen waren wij maar 1,50 euro kwijt.
Vandaag was een rustig dagje. Renee en Jopie kwamen bij onze stageplek langs om te kijken, dit was gezellig.

Op mijn stage plek hebben ze erg weinig geld. Ze kunnen geen vlees eten en de kinderen gaan nergens heen, ze blijven altijd binnen de muren omdat het vervoer voor hun veel geld kost. Graag willen Rens en ik met het geld dat wij opgehaald hebben leuke uitstapjes gaan doen met de kinderen. Bijvoorbeeld een dagje naar het strand! Hier maken wij de kinderen al enorm blij mee.

Weer bedankt voor het lezen! Ik vind het erg leuk om te zien dat mensen mijn verslagen lezen!

  • 15 Februari 2012 - 16:00

    Annemieke:

    Hoi Anna, het is echt heel leuk om zo te volgen hoe het je vergaat in Kenia! Het lijkt of je je er al aardig thuis voelt.
    Hier alles goed, vandaag zijn Emma's amandelen eruit gehaald, hopelijk mag ze morgen weer naar huis.
    Geniet ervan!
    xxx

  • 15 Februari 2012 - 18:43

    Anneke,moeder Renee:

    Hoi Anna-Lieke,
    Wat heb je weer een leuk verslag geschreven.
    En je foto's van het nagel lakken zijn geweldig!! Ik begrijp heel goed, dat ze al die kleurtje leuk vinden. Hopelijk heb je veel flesjes nagellak bij je!
    Gezellig dat Renee en Jopy er ook waren vandaag! Fijn dat jullie elkaar regelmatig kunnen zien!
    Groeten Anneke

  • 15 Februari 2012 - 20:11

    Marjolijn:

    Mooie nageltjes...

  • 15 Februari 2012 - 20:30

    Deo:

    Je begint al aardig bruin te worden ;-)
    gr..

  • 15 Februari 2012 - 20:57

    Opa En Oma:

    Lieve Anna-Lieke,
    Fijn dat het zo leuk hebt. Een hele grote knuf van ons.

  • 15 Februari 2012 - 20:59

    Jan En Marianne:

    Hallo Anna-Lieke,
    Van Annemiek hebben we je site gekregen , erg leuk om te lezen. We zijn best jaloers opje!!
    Wat goed dat je je daar op deze manier zeer nuttig kunt maken en die kinderen wat extra's geeft!
    Geniet er maar van!!
    Liefs, Jan en Marianne

  • 15 Februari 2012 - 22:03

    Caroliene:

    Hoi,hoi,

    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen, en wat een mooie foto's!!!Wat heb je al veel meegemaakt in die 2 weken,he. Leuk hoor !!
    Vanuit Utrecht blijf ik je volgen. Vele groetjes van ons allemaal.

    Caroliene

  • 16 Februari 2012 - 11:45

    Barney:

    Bedankt voor je update weer! Ik vind het heerlijk om zulks te lezen in pauze op mijn werk. Ben ik ook even "helemaal weg" . Groetjes Barney

  • 16 Februari 2012 - 18:12

    Marloes Mallens:

    Hoi Anna, wat leuk dat je het daar zo naar je zin hebt. Mooi gelakte nagels bij de kinderen. Hoe staat het met de scoobydoo? Dat kun je de kinderen ook leren.

  • 17 Februari 2012 - 09:19

    KWIC Nel:

    Alsof je al jaren examens afneemt en kinderen bezighoudt. Geweldig om te lezen.

  • 18 Februari 2012 - 14:00

    Ouders (Glenn):

    Hoi Anna-Lieke,

    Leuk om ook jou te volgen en je verslagen te lezen. Leuk gezicht die gelakte nageltjes van de kids:)
    Fijn (carnavals) weekend!!

    Grt.Ad en Nelly ( ouders Glenn )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Stage in Kenia!

Recente Reisverslagen:

29 April 2012

aller laatste verslag alweer! week 12

22 April 2012

Week 11!

15 April 2012

week nummerr... 10 !

08 April 2012

weer nieuw verslag. week 9!

01 April 2012

week 8. Safari!!!
Anna-Lieke

Als onderdeel van het programma Werk aan de Wereld van mijn ROC en VSO, ga ik voor 3 maanden stage lopen in Kenia. De komende tijd zal ik verslagen en foto’s maken om aan jullie te laten weten hoe het gaat. Ook als ik in Nederland terug ben, ben ik ambassadeur voor wereldburgerschap.

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 63758

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Stage in Kenia!

Landen bezocht: