Andere helft van stage week 2! - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu Andere helft van stage week 2! - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu

Andere helft van stage week 2!

Door: annalieke

Blijf op de hoogte en volg Anna-Lieke

19 Februari 2012 | Kenia, Watamu

En het weekend is ook weer voorbij. Maar ik zal veder gaan bij waar ik gebleven was.
Donderdag 16-2. De dag begon met lesgeven van klas 3. In de middag hadden de kinderen geen les. Dit wisten wij van te voren en hadden wij een springtouw mee genomen. De kinderen vonden het echt super leuk om te doen! Omdat het springen makkelijker gaat op blote voeten dacht ik mijn slippers maar uit te doen. Dit heb ik niet lang vol gehouden want de grond is enorm warm!! De kinderen hadden in de gaten dat ik het zo warm vond op de grond en hier door schoven ze op naar de schaduw. We hebben in de middag moeten afwassen. Op het moment dat wij bijna klaar waren kwamen Mary ( assistent manager ) & vader Babu ( manager ) aan. Zij kwamen kijken hoe het ging bij Jombas en gingen naar Watamu dus wij konden mooi met hun mee in de auto terug naar het hotel. Onderweg naar het hotel vroeg ik hoe zij aan de naam : ‘Jombas’ zijn gekomen. Jombas is in het swahilis oom. Als kinderen hier geen ouders meer hebben worden zij opgevangen door hun oom/tante. Hierdoor zijn zij op deze naam gekomen. Zij vangen weeskinderen op en ze willen de kinderen een nieuwe thuis geven. Zij vonden het erg leuk dat ik dit vroeg. Ik heb gelijk ook aangegeven dat mij het leuk lijkt om een keer mee te gaan naar het ziekenhuis als ze hier heen moeten. Dit was een goed idee vonden zij en ze kwamen toen ook op het idee dat wij een keer met een kindje (die hier alleen is voor school) mee naar huis kunnen om te kijken hoe zij leven. Dit lijkt mij erg leuk! De assistent manager noemt ons al haar zoon en dochter, heel grappig. Zij hebben ook nog verteld dat zij zelf ook vrijwilligers zijn. Dit vond ik erg mooi om te horen want ze steken er een hoop tijd in om alles te regelen.

Vrijdag 17-2 En het is weer weekend!:D Op stage vandaag hadden de kinderen geen les. Wij hebben toen geholpen met aardappels en wortels schillen. Maar de lunch was voor de 5e keer deze week weer: Bonen met rijst! Na de lunch hebben Rens en ik 2 kinderen ( een jongen en een meisje )mee mogen nemen naar ons hotel! Zij vonden het ontzettend leuk en ze hadden de hele tijd een glimlach op hun gezicht! Het meisje was wel een beetje bang voor het verkeer en bleef dicht bij mij staan. Ook kon zij moeilijk de trap aflopen. Hier had ik helemaal niet over nagedacht maar zij kunnen natuurlijk geen trap lopen. Wij zijn met hun even bij ons zwembad gaan kijken en we hebben daar met onze voeten in het water gezeten. Ze vonden het geweldig.
In de avond zijn wij gaan kijken bij een loungebar : Come Back. Bij het begin was het erg rustig en was er echte lounge muziek. Maar wat later in de avond kwam er steeds meer leuke muziek voorbij en werd het al drukker. Het is erg leuk om te zien hoe mensen hier dansen, heel actief. We hebben hier een man Johny leren kennen. Hij is denk ik rond de 27 jaar, Keniaan en was erg gecharmeerd van Glenn zijn moves. Hij is de hele avond bij ons blijven staan maar dat was wel gezellig. De volgende keer mag hij alleen misschien wel wat deo op doen. Ellen zag een massai en daar wilde ze graag mee op de foto. Hier begon ze eerst maar even mee te dansen zodat ze wat contact kreeg. Maar hierdoor kwam ze de hele avond niet meer van hem af haha. Maar de foto was wel gelukt!

Zaterdag en zondag. Dit waren lekker rustige dagjes. We hebben bij het zwembad van het hotel gelegen. Dit was wel lekker. Zaterdag avond gingen de andere nog even naar de lounge club toe maar ik was bij het hotel gebleven want ik voelde me niet lekker. Maar het gaat gelukkig al weer beter. Vandaag hebben wij bij de lounge club gegeten want hier was ook een restaurant. Het zag er ontzettend luxe uit dus wij dachten dat dit wel duur zou zijn maar de prijzen vielen nog mee. Ik heb eigenlijk mijn eerste stuk vless in 3 weken tijd op! Heerlijk!
Morgen is er weer een nieuwe week stage.

  • 20 Februari 2012 - 09:08

    Jan En Germa:

    hoi Annalieke

    Leuk om telezen wat je daar allemaal mee maakt en dat jullie het met zijn alle ook gezelig hebben .
    Doe iedereen daar maar de groetjes uit Schijndel

    ouders van Rens

  • 20 Februari 2012 - 12:05

    Anneke,moeder Renee:

    Hoi Anna-alieke,
    Wat fijn om te lezen, dat het goed met jullie gaat!
    Je filmpjes van de dansende kinderen zijn heel erg leuk!
    Groeten Anneke

  • 20 Februari 2012 - 13:10

    D Van Leeuwen:

    Anna-Lieke
    Ik vond het weer erg leuk om je bericht te lezen.Ik kijk elke dag even naar de mail.Ik zou graag ook eens even bij je kijken!Een heel prettige en leerzame tijd daar
    Je Opa Dirk

  • 22 Februari 2012 - 12:49

    Caroline Van Der Wal:

    Hoi Anna-Lieke

    Ik heb met plezier je verslag gelezen. Heel herkenbaar. Het vervoer, de contacten met de lokale mensen en het genieten van de kinderen en hun spontaniteit. Fijn dat jullie blijkbaar ook een hechte groep vormen.
    Mocht je nog met me willen skypen, je weet, ik ben er.
    Warme groet, Caroline

  • 23 Februari 2012 - 14:58

    Barney:

    Halla Anne,

    Bedakt voor je verslag. Ik lees dit terwijl ik in Oostenrijk ben. Buiten is het koud maar jouw foto's zien er lekker warm uit!

    mvg
    Barney

  • 23 Februari 2012 - 18:43

    Moeder Van Ellen:

    Een tusker ,smirnoff ,mini duck en een super grote spin (krijg al kippevel)
    Wat een avontuur.
    Leuk om jullie te volgen en fijn dat jullie zoveel plezier met elkaar hebben.
    Groetjes

  • 23 Februari 2012 - 21:45

    Nel:

    Geweldige foto's, echt lachen.
    Fijn dat jullie zo'n plezier hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Stage in Kenia!

Recente Reisverslagen:

29 April 2012

aller laatste verslag alweer! week 12

22 April 2012

Week 11!

15 April 2012

week nummerr... 10 !

08 April 2012

weer nieuw verslag. week 9!

01 April 2012

week 8. Safari!!!
Anna-Lieke

Als onderdeel van het programma Werk aan de Wereld van mijn ROC en VSO, ga ik voor 3 maanden stage lopen in Kenia. De komende tijd zal ik verslagen en foto’s maken om aan jullie te laten weten hoe het gaat. Ook als ik in Nederland terug ben, ben ik ambassadeur voor wereldburgerschap.

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 63745

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Stage in Kenia!

Landen bezocht: