stage week 4 ! - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu stage week 4 ! - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu

stage week 4 !

Door: annalieke

Blijf op de hoogte en volg Anna-Lieke

03 Maart 2012 | Kenia, Watamu

Alweer stage week 4!

Aller eerst voor dat ik het vergeet: Ik heb een filmpje gemaakt van Jombas, hoe het er uit ziet.
http://youtu.be/fTnU1dCxdJw Ik hoop dat jullie nu een kleine indruk kunnen krijgen over hoe het er uit ziet. Als je bij Youtube Jombas Children's home intypt staat er nog een filmpje van vorige vrijwilligster met de kinderen samen. Deze is ook erg leuk!

We wilden in het weekend nu echt eens wat gaan doen waarvan we meer over Kenia te weten konden komen. Wij zijn toen zondag ipv snorkelen naar het Gede museum gegaan. Hier zijn een hele hoop ruïnes van de romeinse tijd. We hebben een rondleiding gehad, dit was erg leuk want zo krijg je van alles te horen over vroeger. Er was een boomhut, aardig groot en hoog. Hier kon je voor 100 shillingen ( 1 euro ) in. De entree van het museum was 400 shillingen, wij hadden toen die 100 shillingen er ook nog wel voor over want veel geld is het niet. Terug in Watamu gingen Ellen en ik nog even door het dorpje lopen. Wij waren dit al echt snel zat. Er kwamen de hele tijd Keniaanse jongens bij ons lopen en vragen of we bij hun winkeltjes kwamen kijken en vroegen waar wij vandaan kwamen en bleven ons maar achter volgen.

Maandag 27-02. In de ochtend hebben wij les gegeven. Een lerares heeft hierna verteld dat er een jongetje is van 4 jaar die parasieten in zijn tenen en vingers heeft. Ik snapte eerst niet helemaal wat zij bedoelde maar toen had ze het kindje er bij gehaald en liet ze het zien. Het zag er erg vervelend uit! Het leek alsof hij een wond had maar van dichterbij is er gewoon een stukje van zijn teen af. Langzaam eet zo'n beestje het op. Als je ze er zelf uit gaat trekken is de kans groot dat het beest open gaat en dan de eitjes verspreiden. Hij moest dus eigenlijk naar het ziekenhuis om behandeld te worden maar hij zit hier alleen op school dus zij konden er niet veel aan doen. Zijn moeder verwaarloost het kindje dus er zou gepraat worden met de moeder om het kindje misschien over te plaatsen naar Jombas zelf. Als er niks aan gedaan wordt kan het kindje over een tijdje zelfs niet meer lopen. Het kindje speelt ook altijd alleen want andere kinderen weten dat hij dit heeft, dit is erg zielig. Ook draagt hij geen schoenen meer omdat dit zeer doet. Monica heeft een parasiet uit zijn duim gehaald. Dit werd gewoon gedaan met een doorn. Het kindje gilde het uit, het was zo zielig. Toen de parasiet er uit was wilden ze het kindje gewoon zo door laten lopen met een open duim. Rens en ik hebben toen gezegd dat het beter is om de duim te ontsmetten en er daarna wat over heen te doen. Dit hebben ze gelukkig ook gedaan. Cocky was langs gekomen in de middag op onze stage. Hierbij waren nog 3 andere mensen. 1 meneer was er die heeft gefilmd hoe wij aan het lesgeven waren. Hier wordt een promotie filmpje van gemaakt voor Kenia xperience! Mary was ook gekomen en we hebben toen even met z’n alle gepraat. Mary was zo positief over ons dit was erg leuk om te horen. Ze was er zelfs erg trots op dat wij bij hun zijn om stage te lopen en ze zij dat wij helemaal in de familie passen.

Dinsdag 28-02. Vandaag zijn we naar het weeshuis: ‘God our Father’ geweest. Hier lopen Glenn en Ellen stage. Wat was dit groot zeg en wat hebben zij ontzettend veel! Hun speelplaats was bijna even groot als dat Jombas in het geheel is. Ze hebben een hoop ‘huizen’. Hier hebben we allemaal even in gekeken. Zelfs een huisje met hierin kinderen met een handicap, erg mooi om te zien dat zij ook goed opgevangen worden. In de middag toen wij weer terug bij het hotel waren zijn we naar een strand geweest. Dit strand is eigenlijk dicht achter ons hotel, hier hebben wij ook uitzicht op. Dit was een erg druk strand. Veel Italianen maar ook veel beach boys.

Woensdag 29-02. Zo we zitten al weer 4 weken in Kenia, wat gaat de tijd toch snel! Op stage heb ik in de ochtend engels gegeven en daarna social studies. Aan het einde van de les had ik met de kinderen galgje gedaan. Het was even moeilijk om uit te leggen dat ze letters moesten raden want ze gingen woorden raden. Maar het was uiteindelijk gelukt en de kinderen vonden het erg leuk om te doen. Ik had mijn laptop mee naar stage genomen omdat de lerares iets moest opzoeken op internet voor haar school. Hier stonden al mijn foto’s op die ik gemaakt had op stage. Alle kinderen gingen kijken en snapte er niks van. Erg leuk was dit om te zien.

Donderdag 1-3. Vandaag was een leuk en rustig stage dag. Veder niet veel bijzonders gebeurt voor de eerste keer. We beginnen steeds meer te wennen aan alles. We hebben eigenlijk gewoon zelfs ook onze eigen klas. Erg leuk is dat!

Vrijdag 2-3. Vandaag zijn we maar tot 12 uur naar stage geweest. De kinderen waren in de middag vrij. Gister had een kindje zijn voet gestoten tegen een steen aan en zat de nagel erg los. Deze hadden ze er vandaag afgehaald en ze wilden het kindje weer gewoon zo rond laten lopen zonder veder af te dekken. Dit hebben Rens en ik maar weer aangegeven dat dit wel moet omdat het anders gaat ontsteken. Hier hebben ze toen wat over heen gedaan. In de avond zijn we met z’n 4e weer naar de club ‘come back’ gegaan! Dit was weer een leuke avond.

Zaterdag 3-3. Vandaag lekker niks gedaan. Uitslapen lukt niet altijd door de warmte of door het kindje van de hotel baas die wel eens al vroeg begint met huilen. Vandaag was het stil maar werd het erg warm. Ellen en ik zijn toen op het balkon op een bed gaan liggen. En in de middag hebben we lekker aan het zwembad gelegen. Morgen gaan we snorkelen met z’n 6e. Renée en Leakna komen ook.

Weer heel erg bedankt voor het lezen:D
En bedankt voor alle leuke reacties! Super leuk om het te lezen.

  • 03 Maart 2012 - 20:28

    Sandra,Paul,Mara,Ivo:

    Wat maak je toch veel mee! Geweldig knap wat jullie daar doen. De foto's met de parasieten heb ik maar heel vluchtig bekeken, jeetje wat sneu voor zo'n kindje. Heel veel plezier met je ouders en tot volgend reisverslag!

  • 03 Maart 2012 - 20:58

    Edward:

    Hoi Anna-Lieke,
    Was weer erg benieuwd naar je nieuwe verslag. Over een paar dagen zien wij alles "live".
    Tot gauw
    Papa

  • 04 Maart 2012 - 18:25

    Marlonne:

    Hoi Anna,
    Kreeg vandaag van je vader te horen hoe ik je kan volgen. Het is vanavond erg stil op mijn werk, dus ik ben gelijk gaan lezen. Wat een speciale dingen maak je daar mee. Van leuke vlechtjes tot enge spinnen en kakkerlakken. De verslagen zijn erg leuk om te lezen. Ik blijf je vanaf nu zeker volgen!

    Groet Marlonne

  • 05 Maart 2012 - 15:47

    Marloes Mallens:

    Hoi Anna-Lieke
    Wat een leuk verslag
    Ik vind het heel erg leuk om te horen hoe het daar gaat.
    Ik kijk al uit naar de volgende!

    Groetjes Marloes

  • 07 Maart 2012 - 09:34

    Susan-vriendin Rens:

    Weer fijn om te lezen!
    Heel veel plezier met je ouders nu!
    Ik hoorde van rens al dat ze vanalles mee hebben genomen voor jullie stage! Super lief is dat! Geniet ervan wanneer je die spullen gebruikt op jullie stage! xxx

  • 10 Maart 2012 - 22:06

    Elfie:

    Hoi Anna Lieke, wat een leuk verslag weer. Wel zielig van dat kindje met die parasieten. Hoop dat ze gauw iets voor 'kunnen doen. En heel veel leuke foto's. Kijk weer uit naar je volgende verslag. Liefs Elfie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Stage in Kenia!

Recente Reisverslagen:

29 April 2012

aller laatste verslag alweer! week 12

22 April 2012

Week 11!

15 April 2012

week nummerr... 10 !

08 April 2012

weer nieuw verslag. week 9!

01 April 2012

week 8. Safari!!!
Anna-Lieke

Als onderdeel van het programma Werk aan de Wereld van mijn ROC en VSO, ga ik voor 3 maanden stage lopen in Kenia. De komende tijd zal ik verslagen en foto’s maken om aan jullie te laten weten hoe het gaat. Ook als ik in Nederland terug ben, ben ik ambassadeur voor wereldburgerschap.

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 63754

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Stage in Kenia!

Landen bezocht: