week 5 ( halver wege ) - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu week 5 ( halver wege ) - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu

week 5 ( halver wege )

Door: annalieke

Blijf op de hoogte en volg Anna-Lieke

07 Maart 2012 | Kenia, Watamu

Nu alweer een update anders word mijn verslag van deze week wel erg veel!

Zondag zijn Leakna en Renée naar ons toe gekomen en zijn we gaan snorkelen. We hadden een telefoonnummer gehad van iemand die een bootje had en waarmee we konden gaan snorkelen. Deze man heet Hamza. Met hem hadden we een afspraak gemaakt, hij zei dat we konden komen en dat hij een wit shirt aan had en een witte pet. Met de matatoe gingen wij richting een strand. Op het moment dat wij uitstapte sprak iedereen ons aan en vroegen zij of we met hun mee gingen om te snorkelen. Maar wij allemaal: Nee we hebben al een afspraak gemaakt. Er was een meneer bij die zei: Ik moest jullie van Hamza opwachten. Dit klonk wel wat geloofwaardiger maar we waren alsnog door gelopen. Later kwamen wij Hamza tegen en bleek deze man ons echt opgewacht te hebben en was hij onze kapitein. Zijn naam was Kessie. Deze 2 mannen gingen met ons mee. Onderweg naar het strand hadden we nog aapjes gezien. Bij het strand lag het bootje eigenlijk al gelijk voor ons in het water. Het was een erg leuk bootje. Je kon er boven op liggen en beneden kon je zitten en er was een glazen ruit waar door je de vissen kon zien. We zijn een stukje gaan varen en later gingen wij het water in en snorkelend naar een speciale plek. Kessie ging met ons mee het water in en liet ons wat mooie stukjes zien. De boot kwam wat later achter ons aan en ze hadden brood gekocht dus dat gingen ze gooien naar ons. Gelijk kwamen de vissen op ons af. Deze zaten om ons heen en wij konden ze zo aanraken. Af en toe zwommen ze ook tegen ons aan. We hebben ongeveer 1,5 uur gesnorkeld. Hierna zijn we weer terug gegaan. Na het snorkelen hebben we nog even bij het hotel het zoute water er af gezwommen en daarna zijn we gaan lunchen. Dit was bij een tentje in een klein straatje. Het eten was hier erg goedkoop. Ik was voor patatjes en een tosti en cola 350 shillingen kwijt. ( 3.50 euro)

Maandag 5-3. Stage begint steeds meer ‘normaal’ te worden. Er is niet echt iets bijzonders gebeurd.
Dinsdag 6-3. Jaaaa papa en mama zijn vandaag aangekomen! Zonder dat ze het wisten ging ik naar het vliegveld. Dat is hier een half uurtje vandaan. Ik ging eerst naar Renée, zij zit met haar stage plaats bijna tegen over het vliegveld. Dus voor de eerste keer ging ik alleen met de matatoe. Stiekem best wel een beetje spannend. Maar het ging allemaal goed. Renée kwam mij tegemoet lopen toen ik uit de matatoe was gestapt. Nog even ben ik naar haar stage plaats gegaan en daarna zijn we naar het vliegveld gegaan. Deze was echt enorm klein! We waren iets eerder gegaan dus we hebben moeten wachten. 5 minuten voor dat ze landden ging ik al bij het raam staan want ik had gehoord dat ik dan het vliegtuig daar kon zien aankomen. Renée moest wel lachen en zei: straks hebben ze vertraging en sta jij daar voor dat raam. Nergens konden we zien hoe laat het vliegtuig aan kwam en of het misschien vertraging had. Maar ze waren precies op tijd! Ik ben voor de deur gaan staan waar ze uit kwamen. En na bijna 5 weken kon ik ze eindelijk weer een knuffel geven, zo fijn weer! De koffers stonden op een kar en iedereen moest ze er maar zelf uithalen. Het vliegtuig liet zijn motoren aan staan en na 10 minuten vertrok deze weer met andere mensen er in. We liepen met de koffers naar buiten en Renée haar Tuc tuc stond al klaar. Maar mijn ouders hadden een Taxi via het hotel maar die stond er dus niet. We hebben na een tijdje maar besloten om een andere te pakken. Renée is toen weer terug gegaan naar haar stage plek. Super dat ze met mij mee naar het vliegveld is gegaan. In de taxi keken papa en mama hun ogen uit. Op dat moment dacht ik: dit hadden wij allemaal ook de eerste paar dagen maar nu vind ik dit allemaal gewoon. Toch al gewenning! In de taxi lekker bij gekletst. Toen kwamen wij bij het hotel aan. Wat een mooi hotel zeg! Iedereen heeft een eigen ‘huisje’ en papa en mama natuurlijk precies aan de rand van het zwembad, geluksvogels. Nou en toen kwam het. Ze hadden een koffer bij zich die ik maar moest openmaken. Wohw wat zat daar enorm veel speelgoed in voor de kinderen!! Zo ontzettend leuk, ik werd er al helemaal vrolijk van toen ik het zag. Laat staan hoe de kinderen het vinden als ze dit allemaal krijgen. Er zaten kleurboeken, potloden, stikkers, stiften, ballonnen, springtouwen, sjablonen enzovoort in, gewoon een koffer vol! Iedereen echt onwijs bedankt!! Elke keer als ik nu naar stage ga neem ik wat spulletjes mee. Na wat spulletjes uitgepakt te hebben en na dat papa en mama even gezwommen hadden zijn ze mee naar ons hotel gegaan. Met de tuc tuc was dit 100 shillingen( 1euro ) het is ongeveer 10-15 minuten met de tuc tuc. Bij ons hotel hebben we even alles laten zien en met Rens gepraat. Na een half uurtje waren Glenn en Ellen er ook. Mijn ouders hadden voor Ellen Nutella mee genomen. Want ze lust niet veel anders. En we hebben nog meer lekkere snoepjes gehad, lekkere drop, zak snoep, stroopwafels en pepermuntjes. We zijn weer goed voorzien! Ik ben weer met papa en mama terug naar hun hotel gegaan en daar hebben we gegeten met z’n 3e. Dit was erg lekker. ’s Avonds ben ik weer naar huis gegaan.

Woensdag 7-3. Met de matatoe zijn we naar Jombas gegaan. Rens, papa en mama en ik. Onderweg stapte een vrouw in die Rens en ik al eerder gezien hadden, zij is dokter en heeft een soort van eigen praktijk. Zij vroeg of wij daar kwamen kijken. Deze was dicht bij stage dus hier zijn wij eerst even gaan kijken. Erg leuk was dit om te zien. De wachtruimte, behandelkamer en medicijnen. Het zag er allemaal nog best netjes uit. Hierna zijn we naar Jombas gegaan! Er werd gezongen voor mijn ouders toen wij binnenkwamen. Ik heb ze later het huis laten zien waar de kinderen wonen en de rest van Jombas. Mijn klas heb ik ook bij elkaar geroepen, deze hebben ook nog gezongen. Mary was eerst bezig maar later kwam ze naar ons toe en was ze erg blij mijn ouders te zien! We hebben al wat speelgoed gegeven aan Mary. Hier was ze erg blij mee! Helemaal toen we zeiden dat we nog meer hadden. Het speelgoed ligt nu nog apart en morgen gaan we het voor het eerst gebruiken. Dit werd nog apart gelegd zodat ik het aan de kinderen kon geven. We zijn de hele dag overal heen gereden met een taxi. ( 25euro ). We gingen naar Hell’s Kitchen. Alleen hebben we onderweg wat tussenstoppen gehad. Met z’n 4e zaten we op de achterbank. Erg knus haha. In Malindi zijn we gestopt bij een winkeltje van het nichtje van Mary. Zij had allemaal met de hand gemaakte armbandjes en kettingen enzovoort. Erg leuk om te zien. Ook zijn we nog gestopt bij een supermarkt om wat drinken te halen en koekjes. We hebben denk ik 50 minuten over een zandweg moeten rijden. Met heuvels enzovoort. Wat een gehobbel! En we zaten allemaal al zo lekker knus. We waren er bijna maar toen stopte we weer ergens. Wij zijn toen langs gegaan bij de directeur van alle scholen aan de andere kant van Malindi. Super om deze ontmoet te hebben! Hij heeft verteld van hoeveel scholen hij de directeur was maar ik durf niet meer precies te zeggen hoeveel dit er waren. Hij zei zelfs dat hij op ons had gewacht en dat hij eigenlijk een afspraak had. Dus het gesprek met hem was niet lang. Maar was wel super dat hij tijd had vrij gemaakt voor ons! Nou na 5 minuten veder rijden waren we bij Hell’s kitchen. Wat is dit mooi zeg! Ik zet mijn foto’s er op zodat jullie een indruk kunnen krijgen. Er gaat een verhaal: er was een koning en paar 100 jaar geleden. Hij had enorm veel geld. Hierdoor veel koeien(vlees) Melk enzovoort. Hij gaf andere mensen in zijn dorp en er om heen helemaal niks terwijl zij erg arm waren. God heeft hem toen gestraft. Hierdoor is het nu zo geworden. De kleuren van de aarde heeft verschillende kleuren, rood, wit en geel. Rood is voor vlees, wit voor melk en geel weet ik niet. Het was onwijs mooi om dit allemaal te zien! We zijn ook een stuk naar beneden gelopen alleen was het veel te warm! 44-45 graden! Heel lang hebben wij dus niet gelopen. Hierna hebben we nog even wat gedronken en zijn we weer over dat lange zandpad gereden. Ik vroeg nog: is dit de snelste weg hier naar toe? Hij zei: ‘ja, die andere weg is slecht’. Nou die moest dan wel heel erg zijn dachten we allemaal! We zijn naar Mary haar huis gegaan. Hier heeft ze nog wat verteld over Jombas en had ze haar dochter voorgesteld aan ons. Ze noemt mij haar dochter en Rens haar zoon. Dus ze zei:’ik heb een witte dochter en een bruine dochter’. Ik was ook al tante want haar dochter had een kind haha. We hebben weer bij het strand gekeken wat bij haar huis in de buurt is. Hierna zouden we terug naar Watamu gaan. Maar eerst gingen we nog naar de nieuwe plek van Jombas. Ze hebben een stuk grond waar ze willen gaan bouwen, dit is ook al afgezet. 72 bij 72 meter. Ze hadden 70 bij 70 meter maar die 2-2 meter hebben ze er gratis bij gekregen omdat het voor een goed doel is. Nu staan er nog een hoop bomen en er moet nog veel gedaan worden. Er is ook nog niet helemaal bekend wanneer ze gaan beginnen met bouwen. Dit kan over een paar weken al zijn maar ook pas aan het einde van het jaar. Ze gaan dan een nieuw huis voor de kinderen bouwen en ook een school. Ze willen ook een waterput gaan bouwen. Na deze plek dachten we nu echt terug te gaan. Maar hadden we weer een stop bij een kip restaurant. Hier hebben we wat kleins gegeten. En daarna zijn we toch echt terug gegaan naar Watamu. We zijn een hele dag weggeweest maar het was ontzettend leuk!

Zo dit was mijn verslag weer. Bedankt weer voor het lezen:) Vandaag zit ik hier al weer 5 weken. Volgende week al op de helft. Wat gaat dat toch snel allemaal!

  • 07 Maart 2012 - 20:00

    Paul, Wilmi En Kids:

    Hartstikke leuk om je belevenissen weer te lezen. Lekker om je ouders na 5 weken weer in de armen te kunnen sluiten! Volgens ons komen jullie tijd tekort om alles te zien. Doe de groeten aan je ouders en speel maar lekker voor Sinterklaas daar. Niets leukers dan blije gezichten te zien ! Heel veel plezier nog en we kijken alweer uit naar deel 2 van week 5. Doei

  • 07 Maart 2012 - 20:43

    Opa En Oma:

    Lieve Anna-Lieke,
    Fijn dat pappa en mamma er zijn hè.
    Wij hebben pappa gesproken van- avond en hij vond het erg indrukwekkend (en warm) en je ouders waren erg blij jou weer te zien en trots dat jij het zo goed doet.
    Groetjes en een hele grote knuf van opa en oma.

  • 07 Maart 2012 - 20:48

    Susan(vriendin Rens):

    Wauww, Wat een super leuke dag hebben jullie gehad vandaag! Rens smste al dat het super gaaf was, maar heb hem nog niet gesproken;) Leuk om dit alvast te lezen en wat foto's te zien!
    Fijn dat je je ouders weer ziet na zo'n lange tijd! Geniet ervan!
    xxx

  • 07 Maart 2012 - 22:04

    Kelly:

    Lieverd,
    Alweer bijna op de helft.. Wat gaat de tijd snel zeg! En wat leuk om steeds je verhalen te kunnen lezen! Geniet er nog maar van, zeker nu paps en mams er zijn
    Wik wacht verdere verslagen met smarr af.
    Liefs <3

  • 08 Maart 2012 - 21:52

    Barney:

    Wat een leuk verslag weer! Doe de groeten aan je ouders en zorg goed voor ze!

  • 09 Maart 2012 - 10:54

    Ouders Glenn:

    Hoi Anna-Lieke,

    Wat leuk voor je dat je ouders er zijn !! En wat een verslag weer, leuk om te lezen!! Fijn weekend!!

    Grt.Ad en Nelly

  • 10 Maart 2012 - 08:22

    Ouders Van Renée:

    Hoi Anna-Lieke,
    Wat heerlijk voor je om je ouders weer even een dikke knuffel te kunnen geven!
    We begrijpen, dat ze heel erg trots op je zijn! Jullie doen echt geweldige dingen daar! We lezen elke keer weer met veel plezier je verslag!
    Nog 4 weken en dan komen wij ook!!Ook wij zijn al van alles aan het verzamelen om mee te nemen.
    We tellen de dagen al af!
    Veel plezier in het weekend!
    Groeten Anneke en Ton

  • 11 Maart 2012 - 19:12

    Ouders Ellen:

    He Annalieke
    Wat fijn om je ouders in je armen te sluiten,en te kunnen laten zien waar jullie allemaal mee bezig zijn .
    Super van de pot Nutella !!!!
    Wat maken jullie veel mee we blijven jullie volgen,jullie zitten al bijna op de helft.
    Heel veel plezier Geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Stage in Kenia!

Recente Reisverslagen:

29 April 2012

aller laatste verslag alweer! week 12

22 April 2012

Week 11!

15 April 2012

week nummerr... 10 !

08 April 2012

weer nieuw verslag. week 9!

01 April 2012

week 8. Safari!!!
Anna-Lieke

Als onderdeel van het programma Werk aan de Wereld van mijn ROC en VSO, ga ik voor 3 maanden stage lopen in Kenia. De komende tijd zal ik verslagen en foto’s maken om aan jullie te laten weten hoe het gaat. Ook als ik in Nederland terug ben, ben ik ambassadeur voor wereldburgerschap.

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 63757

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Stage in Kenia!

Landen bezocht: