2e deel week 5 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu 2e deel week 5 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Anna-Lieke Knol - WaarBenJij.nu

2e deel week 5

Door: annalieke

Blijf op de hoogte en volg Anna-Lieke

12 Maart 2012 | Kenia, Watamu

En weer verder met de andere helft van week 5.

Na woensdag een super leuke dag gehad te hebben was donderdag weer een gewone stagedag. Wat wel super leuk was dat ik weer wat speeltjes mee genomen had naar stage. Toen de kinderen ‘out door activitiets’ hadden konden zij gaan spelen met het speelgoed. Ze vonden het echt super leuk. Ik had springtouwen, elastiek voor 2 personnen om hun benen, stoepkrijt, touw voor trucjes mee te doen met je vingers en ballonnen meegenomen. Ik heb eerst met een paar een hinkelbaan gemaakt en toen gaan hinkelen. Daarna ben ik gaan helpen met elastieken. 2 kinderen gingen tegen over elkaar staan en toen ging er een kindje springen. Tussen, links, rechts, op etc. Na een paar minuten hadden ze de ballonnen ook uitgevonden. Een kindje was er op gaan zitten maar na een tijdje klapte deze natuurlijk. Maar de kinderen vonden ze zo leuk dat ze allemaal een eigen ballon wilden en er op gingen zitten. Ik heb toen een spelletje met ze gedaan. Je pakt touw, knoopt dit aan de ballon en dan het andere stuk om je enkel. Je moet dan proberen andere ballonnen kapot te trappen maar je eigen heel te houden. Erg leuk was dit! Ik was later op de dag aan het praten met Monica (lerares), zij heeft een dochtertje van 2 jaar oud. Ineens zei ze: ‘Als je wilt mag jij mijn dochter wel mee naar Nederland nemen, dan leert ze goed Nederlands, maar als ze 18 jaar is wil ik wel weer graag haar terug hebben.’ Ik wist echt niet goed wat ik hier op moest antwoorden.. Na stage hadden we met Cocky ( Kenia Xperience ) Ellen en Glenn afgesproken om naar het hotel van mijn ouders te gaan. Hier hebben we gezwommen en gezellig gekletst met z’n allen.

Vrijdag 9 maart. Glenn en Ellen zijn langs gekomen bij Jombas. Dit was erg gezellig. Ellen en ik hebben samen les gegeven aan mijn klasje. En Rens en Glenn aan Rens zijn klas. Bij de eerste week hadden wij de kinderen slingertikkertje aan geleerd. Een lerares vroeg aan mij tijdens ‘out door activities’ of ik iets leuks wist om te gaan doen. Maar de kinderen gaven antwoord en ze wouden allemaal slingertikkertje doen. Dit was erg leuk om weer te doen alleen wel enorm warm! Renée was aan het eind van de middag naar ons hotel gekomen en ’s avonds zijn we met z’n 5e naar: come back, gegaan. Erg gezellig weer.

Zaterdag 10 maart. Ellen, Glenn en Rens gingen vandaag diep zee vissen. Renée en ik bleven bij het hotel. Het was me iets te duur en ik was al een paar dagen niet zo lekker. Renée en ik hebben toen lekker uitgeslapen en daarna gaan zwemmen bij het zwembad. Leakna was later die middag ook langs gekomen. We hebben lekker bij de Italiaan pizza gegeten en daarna zijn Renée en Leakna naar huis gegaan.

Zondag 11 maart. Al 5-6 dagen lang heb ik ineens krampen in mijn buik. Dit zo’n 4 keer op een dag wat erg zeer doet. Ik had het er met mijn moeder overgehad en we zijn maar langs de dokter gegaan. Eerst ging ik naar het hotel van m’n ouders. Daar was de schoonmaakster bezig met het huisje van mijn ouders schoonmaken. Zij vroeg aan mij waarom ik hier niet in het hotel zat. Dus ik had alles gezegd dat ik hier ben voor stage te lopen bij een weeshuis etc. Ze ging toen veder schoonmaken maar na 5 minuten kwam ze weer terug. Ze zei dat haar zus overleden was, zij had 3 kinderen en die wonen nu bij haar. Maar zelf heeft zij ook kinderen en ze woont alleen dus eigenlijk kan ze niet meer voor die kinderen zorgen. Ze vroeg dus of ik kon vragen of ze bij Jombas terecht konden. Best heftig eigenlijk om te horen. Met mijn moeder samen was ik naar de dokter gegaan. Omdat Ellen en ik al een keer met Renée waren mee geweest wist ik waar het was en wist ik dat het er ook schoon en goed was. De dokter had aan mijn buik gevoeld en zoals je eigenlijk al zal denken heb ik waarschijnlijk gewoon iets verkeerds gegeten waardoor mijn buik van streek is. Nu heb ik antibiotica en maar hopen dat het snel voorbij is! ’s Avonds ben ik met Ellen samen blijven eten bij mijn ouders, dit was wel erg gezellig en lekker.

Iedereen weer bedankt voor het lezen! En helemaal bedankt voor de mensen die wat aan mijn ouders meegegeven hebben voor hier! De kinderen zijn er zo blij mee!

  • 12 Maart 2012 - 15:12

    Sandra,Paul En Kids:

    Hoi Annalieke,
    Geweldig leuk om weer je verslag te lezen. Fijn dat de kindjes zo blij zijn met die speeltjes. Hoop dat jij gauw opknapt van die vervelende buikpijn. Veel groetjes, ook aan je ouders!

  • 12 Maart 2012 - 16:55

    Renée:

    Als je maar niet allergisch bent voor de Antibiotica. Anders heb ik er een tweeling zusje bij;)

  • 12 Maart 2012 - 17:06

    Marloes Mallens:

    Hoi anna-lieke
    Wat een leuk verslag en wat een leuk idee van het spel met de balonnen.
    Ik wacht nu alweer af op de volgende
    Groetjes Marloes

  • 12 Maart 2012 - 22:30

    Carola:

    Hee Anna!

    Echt super leuk om je reisverslagen te lezen! Ik vind het echt heel tof dat je dit mag mee maken!

    Ik wacht al weer op je volgende verslag! :)

    Xx Carola

  • 13 Maart 2012 - 06:47

    Ouder Rens:

    Hoi Annalieke

    Wat leuk dat je kinderen zo blij kunt maken met ballonen stoepkrijt en elastiek. Hopelijk ben je snel van je buikpijn af. Doe de groetjes maar aan iedereen.

  • 13 Maart 2012 - 10:19

    Annemieke:

    Lieve Anna,
    Het is zo leuk om al je belevenissen zo goed te kunnen volgen! Ik hoop dat je buik snel wat rustiger wordt!
    liefs, Annemieke

  • 13 Maart 2012 - 17:57

    Ouders Van Renée:

    Hoi Anne-Lieke,
    He gatsie, nu jij ook al aan de antibiotica?
    Hopelijk krijg je geen vervelende bijwerkingen zoals Renée!
    Wat ontzettend fijn dat je ouders zoveel leuke spulletjes hebben meegenomen en dat de kinderen er zo blij van worden!
    Geniet maar van die blije kinderen.
    En natuurlijk van je ouders!
    groeten Anneke en Ton

  • 15 Maart 2012 - 15:01

    Ouders Glenn:

    Hoi Anna-Lieke,

    Leuk verslag weer en mooie foto's!

    Dat is idd heftig zeg wat ze zo aan je vragen of je haar kindje mee wil nemen!

    Hopelijk ben je snel van de krampen af en gaat het verder goed met je.

    Groetjes Ad en Nelly

  • 16 Maart 2012 - 10:50

    Papa En Mama:

    Hoi Anna,
    Gek hoor, we zijn weer thuis. Wat een andere wereld is het in Kenia. Het was heerlijk je weer te zien maar ook fijn om te zien dat jullie het goed hebben met elkaar in het Beach view hotel. Fijn dat we Glenn, Rens, Ellen, Renee en Cocky ontmoet hebben.Leuk dat we het dorp Watamu ,waar jullie wonen, hebben gezien. Het is met geen pen te beschrijven hoe daar is. De sfeer, de winkeltjes , warmte, wind, stof, los lopende dieren, mensen (mannen) die je van alles willen verkopen,de prijs onderhandelingen! Geweldig. Ook in Jombas zijn ze zeer tevreden over Rens en jou. Jullie doen goed werk daar! Geniet nog van de resterende tijd daar.
    We skypen of mailen snel weer. groetjes van papa en mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Stage in Kenia!

Recente Reisverslagen:

29 April 2012

aller laatste verslag alweer! week 12

22 April 2012

Week 11!

15 April 2012

week nummerr... 10 !

08 April 2012

weer nieuw verslag. week 9!

01 April 2012

week 8. Safari!!!
Anna-Lieke

Als onderdeel van het programma Werk aan de Wereld van mijn ROC en VSO, ga ik voor 3 maanden stage lopen in Kenia. De komende tijd zal ik verslagen en foto’s maken om aan jullie te laten weten hoe het gaat. Ook als ik in Nederland terug ben, ben ik ambassadeur voor wereldburgerschap.

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1064
Totaal aantal bezoekers 63751

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Stage in Kenia!

Landen bezocht: